Bumble teadusring

  Ootame õpilasi osalema Bumble teadusringi!

   Huviringis saame sõbraks teadusega. Läbi uskumatult
   lahedate katsete  tutvume mitme erineva teaduse suunaga ning
   äratame lastes  uudishimu ümbritseva maailma vastu.
   Teadusring arendab  laste loovust ning pakub palju lõbusaid
   üllatusmomente.  








 



Teadusringi õppekava 

Õppe- ja kasvatustöö üldeesmärgid 

Üldeesmärgid:

- äratada lastes huvi loodus-, täppisteaduste ja tehnoloogia valdkonna vastu;

- võimaldada sooritada lastel mitmekesiseid ea- ja jõukohaseid uurimusliku suunitlusega katseid;

- laboratoorsete tööde kaudu omandada uusi praktilisi teadmisi bioloogiast, keemiast ja füüsikast;

- arendada laste märkamis-, mõtlemis- , meeskonnatöö- ja järelduste tegemise oskust;- tutvuda lihtsamate laboris kasutatavate katsevahendite ja ohutusnõuetega;
- kujundada õpilastes loodust ja elukeskkonda säästvaid eluviise;- suhtlemispädevuse ja –julguse arendamine;

- populariseerida loodus- ja täppisteadusi.

Õppesis u:
Ainekava koosneb õpilasest lähtuvatest eesmärkidest ja õpiväljunditest ning õppesisust

teemade kaupa. Igale ainekavas toodud õppeteemale keskendutakse 2-7 järjestikust huviringi tundi, samas on kõikide nende tundide tegevused eraldiseisvad ja tunnid ei ole teineteisest sõltuvad.

Õppesisu teemade ja tasemete kaupa koos lisategevuste/külastuste ja esinejatega.

Külalisesinejate asukohad teemade lõikes on muutuvad, seoses inimeste võimalustega.

Õpiväljundid:

- Õpilane huvitub ja on motiveeritud õppima loodus-ja täppisteadusi;

- sooritab meeskonnas, iseseisvalt, juhendi või juhendaja abiga katseid ja vaatlusi;

- oskab oma tegevust eesmärgistada, tegevusplaani koostada ja tegevust läbi viia;

- oskab õigesti kasutada praktiliste tööde tegemisel katsevahendeid;

- järgib katsete tegemisel ohutusnõudeid;

- teeb katsete tulemuste põhjal järeldusi, seostab õpitut varasemate teadmistega ja igapäevaeluga;

- julgeb avaldada arvamust ning on avatud uutele teadmistele ja oskustele;

- julgeb eksperimenteerida ja võtta vastutust;

- väärtustab loodust ja suhtub säästvalt meid ümbritsevasse keskkonda.

Hindamine: 

Õppetöö käigus kasutatakse kujundavat hindamist. Õpilase tööd vaadeldakse huviringitundides ning arvestatakse tema saavutusi, aktiivsust ning arenemisvõimet. Õppetöö ajal toetatakse õpilase arengut, innustatakse õppijat ning antakse pidevat tagasisidet ja tunnustust. Lapsevanemad saavad teavet ringis toimuva kohta läbi e-kooli/e-maili keskkonna. Õppeaasta siseselt vestleb õpetaja õpilastega nende arengust ning õpilsed täidavad tagasiside lehte. Lapsevanemad saavad õpilase ning ringis toimuva kohta infot e-kirjade teel (e-koolist).

Teema

Teadusring I

Teadusring II

Teadusring III

1. Läbiv teema: ohutusnõuded

Tutvume ohutute töövõtetega katsete tegemiseks ja ohutusnõuetega. Seame paika ühiselthuviringi reeglid. Räägime, millised on peamised esmaabi võtted õnnetuste korral. Tutvustame erinevaid katsevahendid ja nende kasutamist eksperimentide tegemisel. Kuidas saame oma katsete läbiviimist teha keskkonnale jätkusuutlikuks?

Tutvume ohutute töövõtetega katsete tegemiseks ja ohutusnõuetega. Seame paika ühiselthuviringi reeglid. Räägime, millised on peamised esmaabi võtted õnnetuste korral. Tutvustame erinevaid katsevahendid ja nende kasutamist eksperimentide tegemisel. Kuidas saame oma katsete läbiviimist teha keskkonnale jätkusuutlikuks?

Tutvume ohutute töövõtetega katsete tegemiseks ja ohutusnõuetega. Seame paika ühiselt huviringi reeglid. Räägime, millised on peamised esmaabi võtted õnnetuste korral. Tutvustame erinevaid katsevahendid ja nende kasutamist eksperimentide tegemisel. Kuidas saame oma katsete läbiviimist teha keskkonnale jätkusuutlikuks?

2. Bioloogia ja inimene.

Käsitleme põgusalt inimese organismi: kuulmine, nägemine, meeled. Tutvume närvisüsteemi ja inimese ajuga.

Maailm on täis imelisi ja hämmastavaid elusolendeid. Teadust, mis neid uurib, nimetatakse bioloogiaks. Selle teema raames kogeme eluslooduse õppetunde. Teeme nii lühi- kui ka pikaajalisi katseid kõige väiksematest elusolenditest, bakteritest, suurte taimedeni välja.

Puutume taas kokku elusloodusega, antud kava raames keskendume ka inimesele ja tema tervisele. Kuidas toimib organism ning selle põnev sisemaailm. Kuidas ennast „korras hoida“ ja mis saab siis kui miskit läheb „rikki“ ning kuidas seda parandada.

3. Mateeria ja materjalide maailme

Kõik meie ümber ja meie sees koosneb ainest. Vaatleme, kui palju kaalub õhk, mida kujutab endast tihedus ning kuidas keskkonnatingimused mõjutavad aineid.


Kõik meie ümber ja meie sees koosneb ainest ehk erinevatest materjalidest. Selle teema raames tutvume erinevate materjalidega, vaatleme nende keemilisi omadusi.

Kõik meie ümber ja sees koosneb ainest ehk erinevatest materjalidest. Jätkame materjalide uurimisega ja nende erinevate omadustega ning teeme katseid. Tähelepanu pöörame ka puidule ja keskkonnakaitsele.

4. Jõud

Üks keha mõjutab teist ning teine alati esimest vastu. Uurime, millised jõud meid ja  ümbritsevat mõjutavad. Vaatleme lihtsamaid jõudude liike, tutvume näiteks pindpinevuse, tasakaalu, tsentrifugaaljõu ja rõhuga. 


Üks keha mõjutab teist ning teine alati esimest vastu. Selles teemas uurime, millised jõud meid ja meid ümbritsevat mõjutavad. Paneme proovile oma jõu ning ka kiiruse. Võrdleme jõu mõistet ajas ja ruumis. Meid huvitavad Newtoni seadused ja jõudude toimimine igapäeva keskkonnas: sifooni efekt, kapillaarsus jne.

Jõu mõistega ja erinevate jõudude olemasoluga juba tutvunud. Nüüd proovime nende jõudude toimimisest aru saada ning neid ka ise meisterdatud katsetes rakendada. See mida klassiruumis aga uurida pole võimalik saab meile siiski kättesaadavaks näitlike katsete videote vahendusel.

5. Energia

Magnetism: Räägime metallidest ning saame teada mis seos on elektril ja magnetitel. Kasutame magneteid, et liigutada esemeid justkui võluväel ja saame teada, mis oleks teisiti, kui meie elus ei oleks ei elektrit ega ka magneteid? 

Soojus: Võib tunduda üllatav, et temperatuur muudab ainete omadusi. Selle teema raames mängime erinevate soojuskraadidega ja vaatleme erinevaid aineid.

Maailmas on üks levinumaid energia allikaid elekter. Teema raames saame teada, kuidas tekib elekter ning mismoodi me seda kasutada saame. Uurime, milliseid võimalikke viise on ise kodus elektri tegemiseks. Saame teada, mis seos on elektril ja magnetitel. Kasutame magneteid, et liigutada esemeid just kui võluväel ja saame teada, mis oleks teisiti, kui meie elus ei oleks ei elektrit ega ka magneteid.

Jätkame elektriga tutvumist. Elektriauto, sisepõlemismootoriga auto – vaatame auto sisse. Ehitame ise väikese mootori (dünamo). Uurime täiendavalt taastuvenergia allikaid ja objekte ning seadmeid.

6. Optika

Valgus: Uurime maailma kiireimat nähtust - valgust. Leiame seoseid igapäeva eluga ning tõlgendame valguse tähtsust looduses (N: öö/päev, tõus/mõõn, kuu ja päike) Teeme katseid oma enda meeltega.


Optika maailm on põnev, vaatleme valguse omadusi. Uurime, kuidas me näeme värve, teeme katseid oma enda meeltega ning ajame segadusse ka kõige selgema pilgu.

Vaatleme optilisi illusioone ja loome neid ise. Uurime ka põhjuseid – miks asi paistab valesti või teisiti. Millised on looduslikud optilised illusioonid?

7. Varia

Tutvume nähtustega elusloodusest: tuule ja vee energia, putukavaatlused, taimede elutingimused jne...

Sõltuvalt ilmast, aastaajast ning tekkivatest võimalustest käsitleme teemasid ka muudest valdkondadest.

Sõltuvalt ilmast, aastaajast ning tekkivatest võimalustest käsitleme teemasid ka muudest valdkondadest.

 Võimalusel on meil külalisesinejad ning ka väljasõidud.